In de zon! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu In de zon! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

In de zon!

Door: Roompje

Blijf op de hoogte en volg Romy

28 Januari 2008 | Gambia, Kololi

27 januari (dag 3)
Hoi luitjes!
Het laat hier allemaal een beetje op zich wachten, want het o zo snelle internet NOt werkt niet helemaal mee. Zo zat ik gister ook al op de computer i onze internet lounge! hahahaha je zou het hier moeten zien. Heb een aantal mensen wel al gemaild maar ook dat duurt erg lang. We typen onze stukken nu eerst bij Eef op de laptop en porberen het dan te kopieeren. Foto's is zowiezo onbegonnen werk daar is het internet te sloom voor. Zonde want nu kunnen jullie wienig zien van wat hier gebeurt.

Onze aankomst in Gambia was niet helemaal wat we er van verwacht hadden. Super vreemd allemaal. Ten eerst, je komt aan, bloedheet!!! maar goed dat is ff wennen. Dan kom uje in een aankomsthal (ehum) waar je een briefje invult met wie je ebnt enw at je komt doen. Moet je op schiphol eens proberen ;) Heel komisch allemaal. (achteraf gezien hoor, toen op dat ,moment niet) Dan komt het vermoeiende wachten op je bagage echt niet tof!. Wat wel lachen was, dat waar de koffers uit moesten komen, nix kwam, maar af en toe kwam er een gambiaan om een hoekje kijken. Denk je dat je koffers eraan komen, komt er een gambiaan op de lopemnde band langs.
Na het krijgen van je koffers zijn we travelpoort (onze reisorganisatie) gaan zoeken. Snel gevonden en we gingen met onze koffers op pad naar het hotel. Lekker relaxed... DUS NIET. Vanaf moment 'e'en dat je in gambia bent wordt je ' lastig' gevallen, gambianen willen je koffer dragen, willen weten wat je komt doen, waar je vandaan komt, of je geld hebt, of hun geld mogen enz... Dit ook bij ons. " nee je hoeft mij koffer niet te dragen, nee dat is niet nodig, nee ik hoef dat niet te kopen. NO THANKS.

Tijdens de rit, zoveel gezien, niets onthouden, helemnaal ontdaan. Doodloof, vermoeid, koppijn. BLUH Aangekomen in ons hotel, helemaal ingestort :S Het liefst vlogen we op dat moment regelrecht terug naar Nederland. Maar goed. Naar onze kamer: De kamer is 2 persoons, dus 2 bedden, 2 stoelen, 2 handdoeken enz. Gelukkig was dit geen probleem en kregen we snel een 3 persoons kamer. Hahahaha we hielden dezelfde kamer alleen kwam er een extra bed in! DAt was lachen. Toen de jkongens weg waren die het bed haddeng ebracht, gingen we onze koffer uitpakken. Geen suc6 we zagen het niet meer zitten. Tranen en tranen. Toen maar ff een borrel gedaan bij het hotel. En vroeg anar bed. (malibu jus) Ff gerelaxed prompt in slaap gevallen tot een uur of 1 en toen weer klaar wakker. Ff dvdtje gekeken. Daarna weer heerlijk verder geslapen. Dat gaat hier beter dan thuis. De dag daarna lekker opgeknapt en naar de supermarkt geweest met een aantal ' locals'. Dan begint het hele riedeltje weer van voor af aan, oiedereen loopt met je mee en je eweet niet waar je kijken moet want iedereen blijft om je heen dranzen. Dus wij op ons aller vriendelijkst: NO THANKS>

Ondertussen is het vandaag de 28ste en beginnen we ons al aardig thuis te voelen. Vandaag voor het eerst naar het schooltje geweest. Helemaal geweldig. Details volgen nog. Het is te veel om te typen wanneer internet zo langzaam is,. Onze kamer is gepimpt en alle kaarten, foto's, badeenden, knuffels, kussenslopen, kalenders hebben een plekje gekregen dus het is al echt ons kamertje. Je ka hier lekker zonenne aan het zwembad dus dat is helemaal top!
Misschien dat we in de loop van de tijd een sneller internet cafe vinden waar we de foto's wel online kunnen zetten.

We hebben ons eigen nummer hier, die je vanuit Nederland goed kunt bereiken. Lekker bellen hoor! is gezellig! Het nummer is:
002206507831

Het land nummer staat er al voor dus gewoon dit numnmer draaien en je krijgt een van ons aan de lijn. Na 2en zijn we meestal bereikbaar. en anders geven we ween seintje dat je terug moet bellen.

Meer info volgt ;)

Keep you posted

Liefs Room

  • 28 Januari 2008 - 17:13

    Anne:

    Ha die Room,
    Wat een verhaal! Het begin van jullie reis was niet helemaal top dus? Ben blij dat jullie je nu wat meer thuis voelen daar.. vervelend trouwens die locals, haha en jammer van het trage internet. Ben zo benieuwd naar de fotos!! XxX

  • 28 Januari 2008 - 17:44

    Matty,sandra,banjer:

    hee room
    lekker begin he,maar ja je moet r wat voor over hebben he...
    nou we blijfen jullie volgen hoor.
    erg leuk.
    hoop dat we gauw fotos kunnen zien.
    dikke kus van ons.xxx

  • 28 Januari 2008 - 17:45

    Marcel:

    He eitje,

    Lekker he die neigers om je heen:P;). Heb je de badeend al gebruikt op onze foto??:P.
    Wel beter dat het al begint te wennen!

    Gr. daar. xx

  • 28 Januari 2008 - 18:46

    Mama:

    hoi roompiej,
    een indrukwekkend verhaal meissie. nog 2 dagen en dan kunnen wij het ook beleven.
    Veel succes op het schooltje en tot gauw.
    doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 28 Januari 2008 - 18:46

    Klaas(je Vader):

    dat is nog even aanpassen meiden!!
    ik ben blij te horen dat jullie al wat beginnen te wennen kop op he !!laat ze maar een poepie ruiken daar

  • 28 Januari 2008 - 18:55

    Loes:

    Na zo'n begin gaat het allemaal alleen maar beter worden! Zet m op Room!
    Xx

  • 28 Januari 2008 - 19:51

    Margret:

    Hey Romy,

    't is wel 'n gedoe allemaal; jullie start, maar ik vind het wel héél leuk om te lezen!
    Even wennen en dan lach je er misschien om!
    Heel veel plezier samen en ik hoop dat het met de foto's gaat lukken.
    Zet 'm op!

  • 28 Januari 2008 - 20:09

    Mayo:

    He Room!
    Wat een leuk bericht van je! Jammer dat het niet zo loopt als je gehoopt had maar ben blij dat er na een malibu jus en een dvdtje tóch meer hoop is!
    Hoop dat er snel een paar foto's volgen, kan me echt geen beeld voorstellen hoe het daar is en hoe die rare gambianen er uit zien :P:P
    Nou meiden!
    Veel plezier nog en dikke kus! Haai Taai!

    Xxxx

  • 28 Januari 2008 - 20:20

    Nikk (je Zusje) Haha:

    hee room,
    mis je me al een beetje? nou dat zal wel natuurlijk! haha, maar ik ben toch wel heel benieuwd naar dat kado wat je in het vliegtuig pas open mocht maken! maar ik las het berichtje van Marcel dus ik denk zomaar dat jou gedachtes goed waren! nou veel plezier verder! kus je zus

  • 28 Januari 2008 - 20:58

    Patricia:

    hoi Romy,
    Gelukkig dat jullie je nu wat thuis beginnen te voelen,en blij te horen dat het op het schooltje leuk was, gaat vast wel lukken allemaal daar. Geniet ervan en goed smeren in het zonnetje he.
    groetjes x

  • 29 Januari 2008 - 00:55

    Melvin:

    Heeeeey chickkkkyyyy ( juf Romy)

    Whahahah wat een avontuur allemaal daar zeg. wel geinig om te lezen dat ze allemaal met je meelopen enzo. maar om het mee te maken lijkt het me wat minder.

    Ik was er helmaal van overtuigt dat je na de carnaval pas weg zou gaaan (snik snik snik) en opeens was je weg. echt balen.

    Ik hoop echt dat ik binnenkort foto's kan zien van wat er daar allemaal gebeurt lijkt me echt gaaf.

    heb je trouwens ook msn daar. of begint de windows 1950 dan helemaal te flippen.

    Ik hoop snel wat van je to horen chickyyy.

    love you xxxxxxxxxxxxxx

    melvin


  • 29 Januari 2008 - 07:25

    Rick:

    Heey lieverd!

    Die warmte klinkt goed! Ik kan hier nog steeds niet wennen aan die kou hoor! haha gelukkig dat het lesgeven waar je toch voor komt wel geweldig is! En als je die wartme zat bent stuur maar wat deze kant op! We spreken elkaar snel weer....

    Zoen

  • 29 Januari 2008 - 08:53

    Linda:

    Het wordt vast alleen nog maar leuker! Veel plezier met de kindertjes, juf Romy! Liefs, X

  • 29 Januari 2008 - 14:23

    Paul:

    Hey chick!!
    Als die neigers vervelend worden............. Schop ze gewoon zo hard als je kan!! HahA leer ze dat meteen af...Oprotten!!!
    HaHa Geintje natuurlijk!!

    we bellen poes!! veel plezier!!

    Kus

  • 29 Januari 2008 - 14:29

    Door:

    Hee Kanjer van me!
    Zet m op daar! Ik blijf alles lezen, en ik hoop dat er toch binnenkort wat foto's te zien zijn!
    Hvj! Kus!

  • 29 Januari 2008 - 15:44

    Agie:

    Hoi nicht,
    Wat een belevenissen. Wat gaan jullie nou precies doen? Want ik neem niet aa ndat jullie die kindertjes Westfries gaan leren. Spannend om jullie de komende tijd te volgen. Meiden, veel pelzier en hou je taai. Aan Nederland missen jullie niet veel, lekker grijs vandaag. Groeten van aag

  • 29 Januari 2008 - 17:24

    Anneke:

    Hoi Romy,

    Geniet er van!!!!!!

    groetjes Anneke

  • 29 Januari 2008 - 18:08

    Henk:

    Hoi Room,

    Was gisteren met Anna naar speelparadijs in HHWaard. Je moeder en Nikki kwamen later, het eerste wat Anna zei:' waar is Romy nou? lief he?
    Nog een paar uurtjes en dan gaan wij op weg naar Schiphol. Je moeder en ik hebben er reuze zin in!!!!
    Tot straks.
    Kus Henk

  • 30 Januari 2008 - 11:17

    Karen:

    Meiden toppie hoor dat jullie doorzetten naar al die vreemde gebeurtenissen!!!
    Sorry maar ik moest wel lachen om je verhaal, wat kan Romy leuk typen zeg, verborgen talent. Suc-6 nog en ik ga jullie zeker volgen. Ben idd ook benieuwed naar jullie foto's , ik wacht het rustig af. Groetjes Ka.NL

  • 30 Januari 2008 - 15:29

    Tiny:

    He Romy,
    Ik weet zeker dat het alleen maar heel leuk wordt! Zeker als wij over 3 weken langskomen. Heel veel plezier en zoek je alvast een leuke "roommate" voor me uit?
    Groetjes 10!

  • 30 Januari 2008 - 18:39

    Joyce En Noel:

    nou room gaat wel goed daar denk ;)
    en die kindertjes zijn allemaal wel lief (net zoals je aller leukste nichie)
    nou veel succes daar en we houden je in de gaten(A)
    Xxx

  • 31 Januari 2008 - 08:22

    Ineke (Ruimteschip):

    Hallo Romy,
    Wat een verhaal! Tot nu toe nog geen baby bij Tanja. De groetjes van de kinderen. Een aantal ouders informeerden nog naar je (leuk he)en wederom wens ik je alle succes. Je hoort nog van me.
    groeten van Ineke

  • 01 Februari 2008 - 10:10

    Naomi :

    hejj room,
    leuk he? dat internet hahah
    je klinkt al aardig enthousiast en ik hoop dat je geniet daar!!!! ik kan ook niet zo een lang bericht schrijven maar weet dat ik aan je denk als ik hier in Oz aan een wijntje zit!!

    heel veel liefs naomi

  • 01 Februari 2008 - 21:04

    Jan En Fieneke:

    Hoi Romy,

    Leuk om je ervaringen tot nu toe te lezen, er staan je vast nog heel wat avonturen te wachten. Wat een cultuurshock he. We houden je website in de gaten. Geniet ervan!
    Groetjes, ook aan de andere meiden
    Jan en Fieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Hier kunnen jullie al mijn resiverhalen lezen. Natuurlijk worden deze in mei weer ingevuld met ervaringen vanuit New York :D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 76647

Voorgaande reizen:

11 Mei 2013 - 30 Augustus 2013

New York

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Terug naar Gambia

25 Januari 2008 - 25 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: