Slecht nieuws.. - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van Romy Aaij - WaarBenJij.nu Slecht nieuws.. - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws..

Door: Roompje

Blijf op de hoogte en volg Romy

11 Juli 2008 | Nederland, Opmeer

Allereerst: Hoi Allemaal, ondertussen zijn we al weer bijna 3 maanden tetug in nederland.

De laatste dagen in Gambia zijn geweldig geweest. Het was daarom ook erg moeilijk om afscheid van iedereen te nemen, de school, de leerkrachten en natuurlijk de kinderen. Ook het afscheid van de jongens rond het hotel viel ons best zwaar. Natuurlijk wilden we tegen die tijd ook wel weer naar huis naar onze familie, en onze vrienden! Om onze verhalen te vertellen en te laten zien wat voor ervaring eht voor ons is geweest.

De laatste week in Gambia, was Nel bij ons. Nel is de voorzitster van de stichting June en door contact met haar op te zoeken zaten we dus uiteindelijk in Gambia. Met nel hebben we bij Boto thuis gegeten. LEkker macaroni!! hahahha misschien ziet het er zo neit helememaal uit op de foto's. 's avonds was er een discofeest buiten de compound van Boto. Alle kinderen uit de buurt kwamen daarheen. Ook een heleboel kinderen van onze school werden opgetroffeld en dus hadden we een feest van jewelste.Mooi met de kinderen dansen en gek doen. Het idee dat we binnekort weer thuis zouden zitten was soms wel jammer.

Een paar dagen daarna zijn we met Nel naar het binneland van Gambia gegaan. naar Sarrakunda. Daar hebben we de 2de school bezocht en het geboorte dorp van Boto. De 2de school was ontzettend mooi. Er zijn nog 2 lokalen leeg en de kinderen hebben schommels en glijbanen en een eigen waterput op het plein. De spullen die we van mensen in NEderland hebben gekregen om aan onze stageschool te geven hebben we aan de 2de school gegeven omdat deze nog helemaal niets hadden.
We sliepen in het dorpje Sarrakunda. Erg primitief allemaal. We dachten dat we wel wat gewend waren na alles. We sliepen met ze 3en op de kamer onder een klamboe. 's nachts hoorden we allemaal vreemde geluiden maar daar waren we snel aan gewend. De eerste avond gingen we optijd naar bed geloof ik en hebben we mooi even een wijntje gedaan. De tweede avond kwamen alle kinderen uit de compound om met ons te zingen te dansen en te klappen. Erg leuk.

De reden waarom ik dit bericht nu nog eens plaats is als volgt: Het dak van de 2de school in Sarrakunda is er tijdens een windhoos geheel afgeblazen. Dit is gelukkig 's nachts gebeurt waardoor er niemand gewond is geraak. Dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weer voor elkaar zijn gemaakt, en daarom wilde ik het, ook voor Stichting June, nog even onder jullie aandacht brengen. Ondertussen zijn er al emails verstuurd en heeft het al in NhD gestaan dus ik hoop dat het zo snel mogelijk weer voor elkaar is.

BEdnakt voor het lezen!!!! BEdankt voor alle mailtjes tijdens ons verlijf in Gambia! Ik had het voor geen goud willen missen. Nel en Jur ontzettend bedankt voor de gastvrijheid. En Boto natuurlijk ook!

Voor de laatste keer:

DAg allemaal!!!