"Eef ben je der nog?" - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu "Eef ben je der nog?" - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

"Eef ben je der nog?"

Door: Roompje

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 April 2008 | Gambia, Kololi

Nou nou, het laatste bercht voor dat ik thuis ben! Dat is vreemd maar goed.. komt ie dan!

Gister zijn we met Lamin (taxichauf) naar het vliegveld gereden om Nel en Jur op te halen. Hahahah we reden met een bloedgang dus ik zat al af en toe met me handen in me har maar goed. Ik geloof dat Lamin haast had. Maar we kwamen zonder kleerscheuren aan op Banjul Airport en voordat we nel te zien kregen landden er en hoop Engelsen. Boto was er ondertussen ook dus stonden we met z'n viertjes te gluren of we Nel en Jur al zagen. Hahah we zagen ze al snel dus enthousiast als we waren bar te zwaaien. Nel en jur bleven maar zwaaien dus uiteindelijk vonden we het wel mooi geweest. Nou toen duurde het nog een tijdje voordat ze dekoffers haalden en Boto waarschuwde ons al dat dit wel eens heel lang kon gaan duren. En hij kreeg gelijk want jur en nl waren de laatste die de aankomsthal in kwamen! Hahahahahaha toen de koffers naar de auto gebracht en alles er in gepropt. We kregen weer eens een nieuw kaartje van Nel, want die laat om de haverklap nieuwe drukken. Na veel uitgezwaai reden we weer terug (natuurlijk zo hard mogelijk geen flauw idee waarom)
Toen we zo'n beetje bijna thuis waren zat de gang er nog goed in. Ik zag allang al dat de bestuurders voor ons stil stonden maar onze chauf zag dat nog niet. Lidy en ik keken mekaar nog ffies aan, toen hoorde we secondelang piepende remmen en het volgende moment zag ik Eef met haar hoofd tegen de zonneklep voor haar aanvliegen. Vette botsing!! Echt niet best. We vlogen zo op onze voorgangers. ONze chauf week niet eens uit. Ja naar ons kantje ja. Daar zat ook een beste deuk.
Het eerste wat we o konden brengen was : Eef ben je der nog. (ik dacht dat ze door het raam was gevlogen maar bij nadere inspectie had ze alleen een zonneklep gekopt.) En eef antwoorde: " ja alleen em kaartje is verkreukt" hahahah bnou zouden jullie wel denken, waarom kaartje? Nou ahhaha dat was het kaartje van Nel dat ze nog in der handen had. Van onze chauf was odnertussen al geen spoor meer te bekennen terwijl wij nog in de auto zaten. in een helder ogenblik zijn we teoen maar de auto uit gegaan, hebben de achterbank nog ff op ze plaatst gebracht en gingen maar even buiten in de berm zitten. Nou ja!! onze chauf vroeg niet eens of we wel okay waren hij was alleen bezorgt over zijn auto. We hadden nel meteen maar ff gebelt over wat we ' nou weer hebben meegemaakt' en zijn vervolgens met een andere tax weer naar mansea gegeaan.

Nou lieve mensen, dit was em laatste berichtje hier. Zaterdag ben ik weer thuis en ik zie jullie natuurlijk allemaal zondag op me verjaardaG!!! YEAH!! hahahah O,ja dinsdag gaan we met el naar de tweede school in Sarrakunda en daar blijven we voor 2 nachtjes. Dus de meeste van jullie spreek ik thuis weer!

Dag allemaal!!!
Liefs Room

  • 06 April 2008 - 09:12

    Dorus:

    Rooooooooooooom, ik mis je!!!!!!!!!

  • 06 April 2008 - 11:55

    Mama:

    ha die Room,

    Tijd om naar huis te gaan!!!
    De start was rustig, maar jullie maken Gambia nu echt wel onveilig............
    nog 6 nachtjes.

    dikke zoen mama

  • 11 April 2008 - 08:44

    Ka.nl:

    Meiden prettige terug reis en tot zondag.
    groetjes, Kaatje

  • 29 April 2008 - 21:36

    Els Tholen:

    Hallo Room,

    Ben bezig met een middag te organiseren, waarvan de opbrengst naar St. June zal gaan. Dit in Samenwerking met Nel Bus.
    In het kader hiervan heb ik de vraag aan jou en je mede-stagevriendinnen, wat is een typisch gambiaans spel of spellen.
    Kun je mij het spel eventueel beschrijven.

    Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Hier kunnen jullie al mijn resiverhalen lezen. Natuurlijk worden deze in mei weer ingevuld met ervaringen vanuit New York :D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 76648

Voorgaande reizen:

11 Mei 2013 - 30 Augustus 2013

New York

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Terug naar Gambia

25 Januari 2008 - 25 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: