Op de helft! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Roompje

Blijf op de hoogte en volg Romy

01 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Hoi lieve witte nederlandse mensies (uitgezonderd diegene die mij hebben bezocht maar volgens mij vliegt je kleur er af in nederland als ik de weerberichten mag geloven)

weer een berichtje van mij. We hebben deze eek niet zoveel gedaan. Wel gewoon naar school geweest en lekker op t strand gelegen. En natuurlijk genoten van onze visite. Pap patries en Tante Tiny :P Ze vonden het hier geweldig en wilden nog lang niet weg. Ben bang dat wij er na de aankomende 5 weken ook zo over denken.

De hele week zijn de kinderen op school aan het oefenen voor de Marching Day op 8 maart. We konden als ' teachers' niet achterblijven en dus worden we indezelfde uniformen en kapsels gehesen. Wat betekent dat we opgemeten moesten worden voor onze kostuums/uniformen. We moesten naar de locale kleermaker waar we een voor een werden opgemeten. Hahahah wat grappig we krijgen een geblokte rood witte blouse en een rode broek (geen rok want dan vallen we om denk ik die zit namelijk van onder je oksels tot aan je enkels hmmm.. niet echt comfortabel)en een beetje warm als je bedenkt dat we ong 2 uur rondjes meoten marcheren in een stadion. HAhahahaahha wat een gedoe. Maar we zijn wel ontzettend benieuwd.
Ook ons haar wordt gevlochten. DAt moet aankomende donderdag gebeuren. ik zal een hoop foto's maken zodat jullie kunnen zien hoe afrikaans we al beginnen te raken.
Op school gaat t ons redelijk gemakkelijk af alleen willen de kinderen ons nog al eens uitlachen als ze niet stil willen zijn en wij ze in het Nederlands wat toe brullen. DAt werkt meestal 1 seconde en dan moeten wij ook lachen. Maar we doen een hoop leuke dingen met ze en volgens de 'teachers' vinden ze het geweldig.

Vorige week zijn we uitgeweest naar de Regea party (lees locale SundayDance hmm.. maar niet heus) Door een of andere sluiproute kwamen we op het strand waar regea werd gedraaid en waar iedereen op stond te hopse (wuptum) af en toe brulde iemand wat door de microfoon waarop wij elkaar aankeken van:" hier zijn we zo weer weg" Na een uurtje waren we der wel klaar mee en liepen naar huis. Eef der 'goeie' vriend liep mee (lees: iets meer dan een goede vriend maar dat mag niet te hard gezegd worden ;)) dus we konden veilig naar huis. Hahahah
De volgende dag gingen de meiden op date. Eef met der goede vriend en lidy ook (wel met een ander hoor). Na het eten gingen we ook met de club die kant op (pap,patries tiny en ik) Nog ff mooi aangezeten. En dat was alweer de laatste avond voor tiny hier, dus die zwaaide we de volgende ochtend uit.

Nou zoals jullie kunnen lezen, en zien gaat het hier allemaal prima (iets wat we in het begin niet helemaal zagen gebeuren). De foto's zijn we weer eens vergeten over te zetten dus die komen erhoogstwaarschijnlijk woensdag op.

Nou dag luitjes. Ik ga zo lekker naar het strand mmm...

Byebye

Liefs Room

• 01 Maart 2008 - 16:31

Anne:

Hey Room!
    Wat heerlijk weer allemaal! Alleen wat vliegt de tijd. Jullie zitten idd alweer op de helft.. Gaaf dat jullie dezelfde kleding als de leerlingen aan mogen! Ben erg benieuwd naar de fotos;).
    Liefs Anne

• 01 Maart 2008 - 18:34

Mieke:

Hee Room!
    Wat leuk joh al die dingen die jullie daar beleven :D Zit ik hier in Nederland duf les te geven ;) haha..

Nou veel plezier nog!!
    Kus miek

• 02 Maart 2008 - 15:57

Neumie:

Room, want ontzettend leuk om al je verhalen te lezen!!

Hoe gaat het met je? Zo te horen hebben jullie t erg naar jullie zin... Das fijn!
    Tijd vliegt he!!

Ga je ook nog mee als leiding naar de Sport en Spel week? haha, das wel t laatste waar je nu aan denkt, maar ik vroeg t me efkes af!

Hier in Madrid is het volop mooi weer en genieten we van onze stage! De school is superleuk en de leerkrachten zijn erg enthousiast over onze lessen.

Uitgaan is hier supervet! En ook hebben we al veel leuke contacten opgedaan!
    Oftewel... op en top TOP!!
    hehehe...

Groetjes aan die meiden en veel plezier en succes met alles wat daar op jullie pad komt he..

Tot in april.. -x-

• 02 Maart 2008 - 20:58

Mayo:

Wat super!
    Leuk om te lezen dit allemaal! Ben benieuwd naar je kleur als je hier weer terug bent, ons een beetje uitlachen! :P
    Tot snel!
    Liefs,

• 03 Maart 2008 - 08:21

Klaas:

lieve romy,
    nikki keek naar haar kado of ik er net op gescheten had dus die zie ik nog niet in haar afrikaanse jurk rondlopen maar misschien gaat het hetzelfde als met haar eerste bh tje
    het was harstikke gaaf bij jullie!!!!!!

• 03 Maart 2008 - 11:34

Nikk:

HAHAHAHA! ga er zelf maar in lopen papa!

• 03 Maart 2008 - 12:49

Sylvana:

Hayy!
    Ik ken je niet, maar zocht op gambia en kwam toen bij jou uit! leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.
    Ik ben in januari op vakantie geweest in gambia en zou ook echt super graag stage willen lopen op een schooltje!

Nog even 1 vraagje, de 'hoofdmeester' wat is zijn naam? hij komt me erg bekend voor!

Groetjes Sylvana

• 04 Maart 2008 - 07:10

Jose:

de hoofdmeester heet Bassidy

• 06 Maart 2008 - 08:25

Carola:

Wat leuk dat je nederlands bezoekt hebt gekregen, kunnen ze ff kijken hoe jij leeft daar :D.
    Dikke kus Carola

• 06 Maart 2008 - 11:43

Trudy:

He Room,

Wat een mooie verhalen! Gaat lekker daarzo zeker? Ben jaloers op jullie.. Groeten aan de meiden daar en geniet nog een paar weken!!
    xx Trudy