"MY LOOMMMMYYY" - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu "MY LOOMMMMYYY" - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

"MY LOOMMMMYYY"

Door: Room

Blijf op de hoogte en volg Romy

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, Brooklyn

Hi there!! Hier weer een verslagje vanuit het geweldige New York!! :D

JaJaJa, I know ik heb jullie weer een maand laten wachten. Ik had zelf ook wel verwacht dat ik wat vaker zou typen maarja, hier wat leesvoer voor de gretige lezer, want het zal wel weer een lap met tekst worden…

We beginnen weer in “The City that never sleeps”, HERE WE GOOOOOOOOO!

2 Juli tm 5 Juli
Dinsdag is mij en Coops muziekdag! De ene week gaan we naar Drumlessons bij de locale speelgoedwinkel in Brooklyn, de andere week bezoeken we Madison Square Park voor Kids Concerts. De kids concerts zijn geweldig. 100de mensen parkeren hun buggy op de ‘strollerparking’ en planten hun kleed en kind zo dicht mogelijk bij het podium. De band begint te spelen om 10:30 en alle kinderen gaan compleet uit hun dak, alle kinderen behalve Cooper, haha, Cooper kijkt liever eerst de kat uit de boom en gaat daarna compleet uit zijn dak. Inclusief rennen, rollen, gillen, ‘dansen’. GEWELDIG! En het mooiste van alles. Het is GRATIS. Van te voren haal ik altijd een lekker broodje bij Pret-a-manger en voor Coops heb ik rozijntjes mee. Gezellige met de muziek op de achtergrond picknic in de zon. Naast Madison Square staat het Flatiron Building. (ik vergeet wel eens dat het helemaal niet zo normaal is als dat ik dat vind) Na het concert is er altijd nog genoeg tijd om bijvoorbeeld naar Central Park te gaan, Pier 6 – de waterspeeltuin te gaan, of waar we maar zin in hebben. De andere dinsdagen gaan we dus naar de drumlessons in de speelgoedwinkel Playkids. Er wordt daar Jembé gespeeld (HELLO AFRICA!!, Bob Marley, Yello Submarine) De kids mogen helpen spelen of gewoon lekker dansen en meezingen. Cooper vind het top. Daarna naar de Botanical Gardens of een Playdate in het park @ a playground.
Deze dinsdag mocht ik ’s avonds al terug naar TBC (trailblazers camp voor degene die het vertikken mijn vorige verslag te lezen ;)) In me eentje, maar daar heb ik echt totaal geen problemen mee. Behalve als het schema van de bus opeens totaal anders is. I.v.m de 4th of July. Maar goed uiteindelijk ben ik weer goed terecht gekomen. Op woensdag had ik mijn dag als counselor op Daycamp en it was FUN! We sloten af met een coock-out en gingen lekker BBQ-en. Gevolg van de Coock-out … Alle beren verzamelen! OVERAL Ik heb er denk ik nu al 10 keer een gezien. Ik ben er geloof ik niet erg bang voor. :D Wel wordt het aardig serieus genomen en werden de Beer Bangs afgeschoten. Een soort lawine pijlen om ze bang te maken. Hierdoor vlogen de 3 pups de boom in en moeders rende weg. OOPS… Natuurlijk kwam moeders weer terug en waren we weer terug bij af.. Ook kwam ik er achter dat ik weer een teek had maar Kerrie kon deze simpel verwijderen, nothing to worrie about.

6 Juli tm 8 Juli
Zaterdagochtend had ik voor het eerst een vrij weeken in Milford op Camp. YEAAAAAAH. Klinkt waarschijnlijk niet heel EXCITING maar dat is het WEL! Eten bij de locale bar/cafe. The Dimmick Inn. Chillen bij de Waterfalls. Zwemmen in de ijskoude waterfall. Terug naar de Dimmick met fijne borrels. De bedoeling was dat we in Milford zouden blijven in een Motel maar zodra we daar de oprit opreden met de TBC-VAN, werd er hard nee geschud en gezwaaid. NO COUNSELORS. Oftewel er was daar al eerder een potje van gemaakt. Heeeeeee… Jammer. Maar nu kreeg ik mijn eerste ‘buitenslaap-ervaring”. Namelijk in een Hogan. Hahahahah Echt te gek. En wat heb ik me daarna het leplazerus gekrabt. 35 muggenbulten, erg apetijtelijk. En dan te bedenken dat ik in een musquitonet lag. De volgende dag waren we nog vrij met z’n vieren en zijn we even gaan shoppen, chinees gegeten. Ik werd te laat opgehaald om mijn bus te halen en dus werd dat mijn eerste ritje vanuit New Jersey met de trein naar New York. Een echte trein dus, geen subway, zoals ze die hier ook trein noemen.
Maandag de hele dag naar het strand met Cooper in de hittegolf. Goh wat een rotbaan !! :D HEERLIJK. Strand ligt aan het pretpark Coney Island dus daar ook even langs gewandeld. Super gezellig sfeertje, ziet er wel wat oud uit, maar schijnt ook te komen door superstorm Sandy.
9 Juli tm 11 Juli
Jaaaa we gingen alweer vroeg in de week naar Camp.
Eerst dinsdag naar de drums @ playkids en toen naar Jersey again. De volgende dag was alle staff vrij maar daycamp draaide gewoon. Dus helaas voor mij. Maar lekker zwemmen met Coops in het meer. Zonder zwemvest (want zwemvest is voor luie ouders volgens onze Islandic Lifeguard Ingiborg. Dus we zwemmen nu zonder vest. Toen belde Riel dat hij mij in Milford zou afzetten en dus kon ik lekker gezellig borrelen met de rest van de staff. Joehoeeeeeeee. Dat ik aankwam zat iedereen al pittig in de olie en begonnen ze allemaal te schreeuwen en te joelen: “MYYYYYYY LOOOOOOMYYYYY” (dat is iets wat Coops vaak zegt als mensen met mij willen praten) . Bizarre avond geworden. Geweldig!
Volgende dag weer een beer gespot met 2 kleintjes. Hij schrok van het gebrul van Cooper (die had een wat mindere bui) en dus waren we er snel van verlost.

12 Juli tm 16 Juli
Nieuwe sessie met kinderen. Session 2. Ondertussen is de staff samenstelling al flink veranderd. Mensen zijn opgestapt en ontslagen, tsjaaa ik denk ook niet dat ’t een makkelijke karweitje is. Deze zaterdag kreeg ik vrij zodra we in de stad waren omdat ik bijna alle avonden op camp ook had gewerkt met Coops. Dus Brooklyn in en shoppen.. Hmmmm.. volgende keer kan ik echt beter naar Manhattan gaan, hier heb ik alles wel gezien. Een vlaag van heimwee deze dag maar zondag was dit weer weg. Lekker naar het strand (HITTEGOLF) Uit eten met mezelf.
Maandag hadden Cooper en ik een playdate met Margje en Elian (playdate=afspreken met kids en ouders en dan kids spelen en ouders teuten, in speeltuin o.i.d). Dit was super gezellig ondanks de hittegolf, kids in het water en wij lekker Nederlands ouwenelen. Daarna met Cooper ijs gehaald in YOGHURTLAND! JAAAMMMMMM!! Je mag daar je eigen bakje ijs vullen met welke smaak je maar wilt zoveel als je wilt (fotoooo). Daarna de toppings erop. Mmmmmm… En dan aan de hand van het gewicht wordt bepaald wat je aan dollars moet betalen. Hahah Cooper en ik vinden dit geweldig.
’s Middags naar de Social Security Office voor mijn Social Security Card want anders mag ik niet werken. Even in de rij gestaan. O verkeerde kantoor. Dit doen we hier niet meer. Chips..
Dinsdag weer naar kidsconcert , ander security kantoor waar we dik 1,5 uur moesten wachten. Gelukkig bleef het kleine bengeltje een engeltje. En daarna lekker naar pier 6! Waterspeeltuin. En heel toevallig en spontaan was Gemma Supermom er ook dus konden de kids lekker samen spelen.

17 Juli tm 21
Jaaaaaa deze woensdag ben ik met Cooper voor het eerst naar de bioscoop geweest. Er worden verschillende films gratis gedraaid en dit keer was het onze beurt om naar madagascar 3 te kijken. Te gek. Cooper vond het allemaal maar spannend in zo’n grote zaal. Ik ook een bios met 3 verdiepingen en op elke verdiepingen 3 theaters. Heeeeel anders. Dan de stoelen.. je ligt zon beetje in de stoel. Dus cooper en ik gingen maar samen op een stoel zodat dat ding niet de hele tijd kiepte als Cooper er alleen op zat. Zeg maar het opklapbed effect en dan alleen ze voetjes nog uit de stoel zien komen. OOPS! Ik heb er van genoten : “loooomyyy what a big television”. “Looooooomyyyy de tijger is veldlietig”. Na de Bios even een speeltuin opgezocht, natuurlijk weer heerlijk met water. En daarna een stukje gelopen en stonden we pardoes weer bij de highline. Dus daar heerlijk rond geslenterd. Ijsje gegeten… mmmm…
Donderdag weer naar camp. Meedraaien met Daycamp en natuurlijk zwemmen met Cooper. Coops kan nu drijven op z’n rug. Jaja we’re making progress. Ook hadden we die dag weer een coock-out en hadden we Taco-avond inclusief pinata. Vrijdag weer een geweldige dag op daycamp we gingen onze witte shirts Tie Dyen. Echt cool. We zijn al echte hippies aan het worden hier.
Zaterdag was ik rond 5 uur weer vrij en kon ik weer op stap met Amy en Rachelle. Alleen waren we alle3 hartstikke gaar dus hebben we niet veel streken uitgehaald. Wel mocht ik weer buiten slapen. Geniaal! We hadden allemaal eten en snacks gehaald bij Wallmart en die lagen in onze tent. Amy was iets aan het eten en echt 100 meter verder hoorde we de bearhorn. Wij vet schrikken. Het is namelijk niet helemaal toegstaan om eten in je tent te hebben want zo trek je juist beren aan. Het moet in de bearbarrel zodat de beren er niet bij kunnen. FUCK! Hahaha wij in ons ondergoed met al het eten in plastic zakken door het bos, Rachelle begeleide ons met de zaklamp. Toen ging de bearhorn nog een keer. God wat waren we helden op sokken (zonder sokken meer, zonder ook maar iets) Daarna terug in bed. Nou dan lig je niet meer zo relaxt hoor. Bij elk geluidje dachten we.. daar zal je hem hebben. Maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. De volgende ochtend bleek wel dat de beer dichterbij was dan we dachten. *slik*. Volgende dag gingen we naar Milford ‘beach’, lees… gras aan de Delaware River. Wat overigens wel top is want je kan er lekker zwemmen en zonnen (als je een handdoek mee hebt die wat groter is dan je kont, ik had dat dus niet) .

22 Juli tm 27 Juli
Ik vergeet steeds vaker te schrijven en er vallen gaten in m’n dagboek dus ik moet mezelf er weer even beter toe zetten. Thanks pris, je boekie is bijna vol meid.
Maandag naar The Bronx Zoo. Een van de grootste dierentuinen in de wereld. Ook weer geweldig. Echt leuk. We hebben full admission betaald en we konden dus overal in. Want als je denkt dat het alleen een dierentuin is heb je het mis. We hebben 4D movie van iceage gezien.Bril op en 4D is Waarin je dus alle effecten mee maakt. Inclusief niezen van een dinosaurus. Waarop Cooper zegt: “Ieeehlll dat is viezzzz, allemaal druppeltjes, NIET NIEZEN DINOSAURUS! “ , we mochten in de Asian monorial waarbij je allerlei aziatische dieren ziet. We hebben Dinosaurus safari gedaan in een grote truck. Waarbij je ‘echte’dino’s zag. Gorillaforest waarbij je bijna tussen de apen rond loopt. En er is vast nog meer wat we gezien hebben want we waren de hele dag zoet. Om 9;30 heen en om 6;30 terug. HEFTIG. Dinsdag is weer onze muziek dag en ’s middags hadden we een playdate met Eva en Kai. Eva is Amerikaanse en spreekt nederlands en haar zoontje spreekt engels. Weer een gezellige middag in de speeltuin gehad. Woensdag gingen we onverwachts ’s middags al naar Camp wat ik overigens helemaal niet erg vind. Maar ’s ochtends hadden we nog tijd voor het NY aquarium en Coney Island.
Donderdag avond had ik vrij en ging ik uit eten met wat andere staff. Daarna borrel in the dimmick inn. Alle andere staff was ook vrij en dus was het weer een gezelige avond. Het was al sinds woensdag ijskoud dus ik moest sinds tijden ergens weer een lange broek vandaan toveren.
Vrijdag hadden we hippie dinner en ging een gedeelte van de staff koken en een ander gedeelte versierde de zaal. Ik was druk met koken. Zooooo dat was een tijdje terug. Gezellige avond gehad waarbij we pas om 10 uur aten aangezien iedereen een beetje raar de tijd had ingecalculeerd.

28 Juli tm 30 Juli
Zaterdagavond op Camp hadden we echt een te gek dinner. We werden verwend en dat had iedereen wel nodig om aan de een na laatste sessie te beginnen. Session 3. Ik had deze week 7 dagen achter elkaar gewerkt omdat ik maadnag vrij zou zijn. Bekaf, maar goed, ik mag niet klagen ;).
Zondag vertrokken Riel en cooper terug naar Brooklyn en ik bleef op camp om samen met Amy en Rachelle onze day off te vieren. Dat hebben we weer goed gedaan! I.vm onweer mochten we niet buiten slapen en dus sliepen we in ‘chminey corner’. Wat voor mij heel vanzelfsprekend is maar waarvan jullie waarschijnlijk denken: “WHAAAAAT??”. Bizar vroeg uit bed om terug naar Brooklyn te rijden en natuurlijk niet helemaal fris door de avond daarvoor. Maar ach 3 uur rijden met de auto is 3 uur slapen in de auto. Pfff.. niet echt dus. JAAAAAA EN ’s middags …. Tadaaaaaaaaaaaaa meeten met Roooooooos en Daaaaaan Yes man. Echt cool was dat. In Bryant Park zouden we openlucht film gaan kijken dus ik zat daar al om 5 uur op mn kleedje en ik zag ze zo aankomen lopen. Geniaal. Hahah wat lachen zeg. Om 9 uur begon de film eindelijk en tijdens de intro gingen veel mensen staan en heel raar dansen (jaa ik kan dit niet omschrijven maar ik weet zeker dat daan en roos dubbel liggen) er kijken op dat moment meer dan 1000 mensen naar ’t scherm echt bizar gezicht. Na 5 minuten waren we de film zat en zijn we naar Rockefeller Centre gegaan. Dat wilde ik nog steeds doen tijdens nighttime en dus was dat echt de kers op de taart. We moesten niet lang wachten en echt bovenaan was geweldig. Wauw! En hoe cool is dat om samen te doen.

Vandaag is het 30 Juli. Bij jullie is het al 31 Juli. Ik heb precies nog 4 weken te gaan. Hoe dat allemaal zo snel is gegaan weet ik ook niet.
Vanmorgen ben ik weer naar kidsconcert gegaan en super genoten. Ik besef maar al te goed dat dit waanzinnige avontuur er bijna opzit. Alhoewel ik er af en toe wel echt naar uit kijk om naar huis te gaan verveel ik me hier geen moment. Vanmiddag via 5th avenue en alle winkels naar Central Park gelopen en dan zit je dus zomaar in Central Park met Roos en Daan en Cooper alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Op dit moment is dat voor mij ook zo. Maar dat zal straks thuis wel even anders door m’n hoofd gaan. New York is echt geweldig!

Maar… ik mis jullie wel hoor en ik kijk er naar uit om jullie te zien!



Maar… Ik ga hier eerst nog even genieten van het eindeloze mooie weer, bizarre mensen, MIJN WERK, Camp, alle geweldige nieuwe vrienden die ik heb gemaakt, NEW YORK, slapen in het bos en natuurlijk COOPER…. Want zeg nou zelf, wie wil er nou niet zon VERSCHRIKKELIJKE BAAN?

Nog 29 nachtjes toppers!

Heel veel dikke zoenen, knuffels en noem maar op. TAKE CARE

(en tot het volgende verslag?!)

Liefs Room


  • 31 Juli 2013 - 04:37

    Nik:

    Tor snel zus!

  • 31 Juli 2013 - 09:17

    Ash:

    Waaaaaah die ijsjes!!!!!!!!!!!!!!!!

    Love you!

  • 31 Juli 2013 - 09:36

    Sanne:

    Super om je verhalen te lezen Romy! Klinkt echt als een mooi avontuur daar!
    Geniet nog maar even lekker! Voor je het weet is het alweer voorbij.. :-(
    Have fun!! XxSanne (Gambia)

  • 31 Juli 2013 - 18:55

    Ilse:

    Hey Romy wat een verhaal weer en wat een avontuur.t klinkt allemaal super ik word wel een beetje jaloers wat zou ik dat ook gaaf hebben gevonden! Geniet nog lekker en werk met veel plezier! Hier op de NSO is t ook heel gezelli weer gaan op vakantie door europa en hebben de landen,nederland, belgië , duitsland en nu frankrijk gehad.ook is t top weer dus veel buiten lekker met water aan de gang! Nou geniet pas op voor de beren en muggen tot september x Ilse

  • 31 Juli 2013 - 20:56

    Heidi:

    Hè Romy. Leuk om je verhalen te lezen!
    Je hebt het prima naar je zin en maakt veel mee.
    Geniet er nog even van! Groetjes heidi

  • 01 Augustus 2013 - 19:48

    Ingrid:

    Hee Romy! Wat een verhaal zeg en wat heb je weer veel mee gemaakt! Het klinkt allemaal zooooo gezellig en relaxed ondanks dat je moet werken.Ja de tijd vliegt om en voordat je het weet sta je weer bij ons. Wel ook weer gezellie. Enjoy en tot gauw! Liefs ons.

  • 01 Augustus 2013 - 20:00

    Ingrid:

    Ooooooh en wat heb je mooie fotos!!!!!

  • 06 Augustus 2013 - 17:41

    Mandy:

    Geniet nog ff lekker skeet! Heerlijk die verhalen weer en wat een lekker ventje zeg! Tot snel weer!! Xx

  • 28 Augustus 2013 - 18:53

    Aag:

    Hè meissie,
    Nog even en laat je de big Apple weer achter je. Terug naar het oude vertrouwde. Hoorde van Tiny dat je zaterdag weer terugbent. Een hele goed reis en neem nog maar zo'n decadente ijs .
    Volgens mij heb je nu al heimwee. Leuk om je verhalen te lezen. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groeten van Aag en wil nog even in Zuid-Italië en woensdag weer in het à.tijd bruisende barendrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Hier kunnen jullie al mijn resiverhalen lezen. Natuurlijk worden deze in mei weer ingevuld met ervaringen vanuit New York :D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 76610

Voorgaande reizen:

11 Mei 2013 - 30 Augustus 2013

New York

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Terug naar Gambia

25 Januari 2008 - 25 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: