Sight Seeing, Cooper and Everything - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu Sight Seeing, Cooper and Everything - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

Sight Seeing, Cooper and Everything

Door: Room

Blijf op de hoogte en volg Romy

06 Juni 2013 | Verenigde Staten, Brooklyn

HOI!
Daar ben ik weer. Ik ben hier nu bijna een maand dus hoogste tijd voor een nieuw verslag(je) dacht ik zo.
Eindelijk ben ik hier nu goed gewend. Tot op een week 1,5 week terug had ik bijna nog elke dag last van 'heimwee' vlagen maar nu gaat het prima en geniet ik overal van ;) In het gastgezin voel ik me prima thuis en ik kan doen en laten wat ik wil. Mijn week ziet er als volgt uit. Ma-di-do-vrij-zat heb ik Cooper onder me hoeden en woensdag en zondag ben ik 'vrij'. Tenminste, dat was tot vandaag want vandaag is de laatste woensdag dat Cooper naar Daycare gaat en vanaf deze dag gaat het 'summerschedule' beginnen inclusief werken op SummerCamp Trailblazers.
's ochtends ontbijt, bad, spelen, speeltuin, lunch, koekeloere of schooltv kijken, slapen, activiteit, avond eten en naar bed. Dat is hoe het tot nu toe is gegaan. Hoe dat straks gecombineerd wordt met summer/camp schedule zal ik dan meemaken ;)

Maar goed, wat heb ik in deze maand allemaal gedaan...?!

In m'n eerste 'werkweek' ben ik met Cooper naar de dierentuin geweest in Prospect Park en naar Brooklyn Bridge. De dierentuin is voor Coops een bekende plek en dus gingen we er zo'n beetje racend doorheen. Het is een kleine dierentuin met kinderboerderij maar ook met bavianen :D!
Brooklyn Bridge afgelopen samen, nouja ik lopend en duwend achter de buggy en meneer kon lekker chill in de buggy zitten. En voordat we daar waren een hele onderneming met zo'n buggy in de subway en de trap op en omlaag en weer een trap op. Gelukkig wilde ik altijd al een gespierd paar armen dus daar is de oplossing.
's Ochtends ga ik meestal ook naar het park en dan naar de speeltuin, zoveel mogelijk naar buiten :D

Ook ben ik al naar Trailblazers geweest. Operation 'Muscle' was op een zaterdag en samen met heel wat vrijwilligers werden de camps klaargemaakt en allerlei andere voorbereidingen getroffen. Camp ligt in New Jersey. Na een rit van 2,5 uur waren we er en kon ik Cooper en mezelf vermaken in het bos en op camp.

Op een vrije woensdag ben ik via de Williamsburg Bridge naar Williamsburg gegaan en daar als een echte toerist sight-seeing gedaan (Ja Patries je travelguide komt goed van pas) Het was jammer genoeg niet heel mooi weer dus de foto's zijn wat minder.
Met Donielle (moeder Cooper) en Cooper naar het NY Transit museum geweest. Daar raakte hij helemaal door het dolle heen want je kunt daar in allerlei treinen/metro's zitten van de afgelopen zoveel jaar. En Ja, we zijn in alle coupé's geweest. Haha.
Transit museum is niet het enige museum waar ik geweest ben want we zijn ook samen naar Brooklyn museum for Children geweest. Heel leuk museum waar ze een heel traject voor 'todlers' hebben en waar we uren zoet waren. Helaas belande we in een regenbui. Cooper viel in slaap en ik mocht door de regen duwen, klinkt erger dan het is hoor ;) ben een beetje regen wel gewend.

Ook gaan de 'gewone' dagelijkse dingen door, naar de kapper gaan, naar de dokter enz. En dat is zeker grappig om mee te maken, zeker als cooper daar zit in de grote kappersstoel voor de eerste keer, met een afro en na een paar seconde bijna zonder haar!

Nu het mooie weer hier echt mooi is (en aanhoud ;)) zijn we naar pier 6 geweest. Waterspeeltuin met ijskoud water hahah maar wel lekker verkoelend.

Afgelopen zaterdag hadden we dan Coopers Birthday. Hij werd drie jaar en kosten nog moeite werden bespaard om dat te vieren. Met z'n allen naar het park en genieten maar. Cooper kreeg een fiets. Daar heeft ie de halve dag mee gespeeld en de rest van de dag in de rondte gerend. Samen met alle andere vriendjes. (waaronder nog meer NL-sprekende kids). Was een echte 'Amerikaanse' party.
Helaas werd Cooper de zondag daarna ziek en leek alles op een zonnesteek. Uitrusten dus! Ik had maandag de orientatie van InterExchange, de organisatie die het summercamp regelt, en daar ontmoete ik Rachelle, die ook uit NL komt en naar hetzelfde Camp als mij gaat. Zij is vandaag naar Camp vertrokken. Maandag was Cooper nog steeds niet hersteld dus kon ik Rachelle een stukje NY laten zien, en gisteren zijn we samen in Brooklyn uit eten geweest.

Vandaag dus mijn laatste vrije woensdag gehad en morgen nog een dag met Cooper en dan gaan we vrijdagochtend naar Camp. Wat natuurlijk weer de nodige verhalen oplevert. Maar die vertel ik de volgende keer!

Heel veel liefs en een dikke zoen!




  • 06 Juni 2013 - 07:56

    Dorien:

    Room, wat fijn dat t alweer wat beter gaat! Leuk om je verhalen te lezen! Trots op je! X

  • 06 Juni 2013 - 09:50

    Tiny:

    Geweldig Romy, heel blij dat je je drAAIJ gevonden hebt! Veel plezier en geniet ervan! xx

  • 06 Juni 2013 - 10:39

    Ashley:

    DIKKE KUS LIEVERD!
    Doet me goed te horen dat het beter met je gaat!



  • 06 Juni 2013 - 10:42

    Ilse:

    Wauw waar een verhaal Romy.fijn dat je nu je draai gevonden hebt en het naar je zin .straks weer een nieuwe uitdaging erbij het Summer Camp.succes en geniet ervan!

  • 06 Juni 2013 - 11:23

    Femke Soederhuizen:

    Dag wijvie! Top, dat je de draai hebt! Ook hier goed weertje; ik geniet er van; ff rust na kermisdrukte; mis je wel hoor... je hoort zo bij ons. Gun je veel plezier maar zie je ook graag weer hier! xFem.

  • 06 Juni 2013 - 13:47

    Nik:

    Dikke kus zus!

    <3

  • 06 Juni 2013 - 14:28

    Manon:

    Leuk Room!! Zo te horen heb je het prima naar je zin in the Big Apple! ;) X Non

  • 06 Juni 2013 - 22:45

    Ingrid:

    Hee Romy! Zijn blij dat je je draai heb gevonden en dat je het naar je zin hebt. Er is al een maand voorbij. Het gaat aan deze kant best wel snel. Liefs ons!

  • 06 Juni 2013 - 23:27

    Patricia:

    Hee Romy, mooi dat je het zo naar je zin hebt daar maar daar was ik niet bang voor en goed dat je wat aan de guide hebt. Hier is het ook eindelijk prachtig weer dus lekker in de tuin gezeten want je weet nooit hoelang het duurt.
    Geniet maar lekker daar want time flies when you have fun. x Patries

  • 11 Juni 2013 - 21:31

    Rosanna:

    Goed om te lezen dat je geniet! De tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Heel veel plezier! X

  • 28 Juni 2013 - 10:57

    Noëlle:

    Hoi Romy,
    Nou ik heb alles even lekker gelezen, gelukkig heb je t nu naar je zin en voel je je nu thuis daar, gezellig dat je ook weer andere meiden tegen kom dat is altijd weer gezellig, nou meid , ik hoop dat jij beter weer heb, want hier is t storm en regen, en we wachten nog steeds op t zonnetje.
    Room lekker genieten en een dikke zoen van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Hier kunnen jullie al mijn resiverhalen lezen. Natuurlijk worden deze in mei weer ingevuld met ervaringen vanuit New York :D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 76614

Voorgaande reizen:

11 Mei 2013 - 30 Augustus 2013

New York

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Terug naar Gambia

25 Januari 2008 - 25 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: