New York, Brooklyn and Cooper - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu New York, Brooklyn and Cooper - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Romy Aaij - WaarBenJij.nu

New York, Brooklyn and Cooper

Door: Room

Blijf op de hoogte en volg Romy

14 Mei 2013 | Verenigde Staten, Brooklyn

Hallo lieve allemaal,

bij deze is het tijd voor mijn eerste reisverslag. Het heeft even geduurd maar ook vooral omdat ik erg moest wennen, last had van een gigantische jetlag en me draai een beetje moest vinden binnen Coopers fam. Al moet ik zeggen dat, dat waarschijnlijk het minst moeilijke is geweest. Ik ben hier nu 4 dagen en krijg nu steeds meer het gevoel dat ik al aardig wen. ;)

Zaterdagochtend nadat ik was weggebracht naar Schiphol een prima vlucht gehad. Warm eten om 11:00 (NL tijd) was een beetje appart maar voor de rest prima te doen. De vlucht viel me lang niet tegen. Landen in Newark en door de douane. Nederlandse tijd was het 18:00 maar vanaf nu is het dus 12:00 NY Time. Dus de dag mocht nog beginnen. Douane duurde lang, ik stond achter in de rij. Toen ik aan de beurt was, alles gechecked was, kwam de douane man achter z'n balie vandaan en moest ik meekomen. Geen idee waarom! haha, maar goed ik liep er keurig achteraan en moest bij een 2de douane met streng kijkende mensen opnieuw m'n papieren laten zien en wachten. Na 30 minuten kreeg ik alles weer terug en mocht ik zonder slag of stoot verder en was er niks meer aan de hand.
Mijn bagage lag ondertussen al naast de bagageband en dus kon ik meteen door naar de uitgang waar ik opgehaald zou worden door Riel en Cooper en een van de medewerkers van Riel. Nog voordat ik mijn koffers even neer kon zetten zag ik ze als dus dat was perfect getimed. Alles proppen in de Minicooper en op naar Brooklynn.
Vervolgens moest ik zondag en zaterdag ontzettend wennen aan een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, weg zijn van huis (ook al is het niet voor het eerst). Dus vandaar dat het verslagje ook even op zicht liet wachten.

Cooper is een ontzettend leuk mannetje, veel lachen, veel kletsen en af en toe behoorlijk eigenwijs maar daar houd ik wel van. We kletsen veel in het Nederlands maar af en toe betrap ik mezelf erop dat ik engels terug praat. Omdat Cooper deze dagen nog steeds naar daycare gaat, is mijn job nog niet echt begonnen. Dus heb ik maandag TimeSquare bezocht en Central Park. Ook op 5th Avenue geshopt en Broadway afgelopen. Vanmorgen heb ik Cooper naar Daycare gebracht en heb ik Brooklyn verkend. En uiteindelijk van het prachtige weer genoten in Prospect park vlakbij het huis. Mijn e-reader komt hier echt goed van pas!
Morgen heb ik Cooper de middag dus dan begint mijn werk eindelijk. Ik kijk er naar uit. Heb ik heerlijk iets te doen. Donderdag en Vrijdag 2 volle dagen werk en zaterdag al een dag naar Camp. Daar beginnen ze dan met opbouwen.


Tot dusver mijn eerste reisverslag. Ik heb net geskyped met Pap en Nik, en Mier, dus als je je geroepen voelt ;) fijn om jullie weer even te zien en... ik houd jullie op de hoogte!

Dikke kus

  • 14 Mei 2013 - 22:50

    Nikk:

    Daaaaag zus,

    Mooi stukkie, heeeel veel succes met je eerste werkdag!

    We skype snel,

    kus

  • 14 Mei 2013 - 22:53

    Astrid En Menno:

    Hee meis! Wat fijn dat je een beetje gewend ben zo snel!
    Lekker genieten daar nu je nog een beetje vrij bent,
    We wachten je volgende blog weer af hoor!
    Liefs Menno en astrid

  • 14 Mei 2013 - 23:07

    Loes:

    Klinkt al goed, stoer wijf! keep us posted! Dikke kus

  • 14 Mei 2013 - 23:07

    Loes:

    Klinkt al goed, stoer wijf! keep us posted! Dikke kus

  • 14 Mei 2013 - 23:10

    Anne:

    Room! Ik voel me geroepen;-)
    Leuk om je eerste belevenissen te lezen. Succes daar! Xx

  • 14 Mei 2013 - 23:24

    Lee:

    Wat een indrukken allemaal meid! Gaaf hoor!! Geniet van alles! Xxxx

  • 15 Mei 2013 - 08:49

    Mayo:

    Hee Room! Klinkt al super! Heel veel succes met je eerste werkdag en geniet nu nog even van de rust die je hebt om de omgeving te verkennen ;) ik hou je in de gaten :P Liefs,,

  • 15 Mei 2013 - 10:05

    Ashley:

    Schatje, geniet er lekker van!
    Mooi stukkie, kom maar op met al die verhalen!

    Dikke kus

  • 15 Mei 2013 - 16:51

    Laura:

    daagg Room,
    klinkt goed!!
    hou je verhalen in de gaten!
    Geniet volop mop!!

    kuss

  • 15 Mei 2013 - 19:03

    Brigitte En Valerie:

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in NY!
    Veel plezier daar!

    dike kus van Valerie en Brigitte

  • 15 Mei 2013 - 21:54

    Ingrid Tel:

    Hee Romy, Je hebt al weer veel meegemaakt in zo een korte tijd. Leuk om te lezen hoor! Heerlijke doughnuts he......... liefs van ons.

  • 22 Mei 2013 - 11:40

    Jeannette Van Hilst:

    Hoi Romy,

    Toppie hoor!!!

    Dikke knuffel van Amanda, Wessel en Claudia

    Groetjes,
    Jeannette

  • 24 Mei 2013 - 21:57

    Linda:

    Knap hoor!!
    Ben benieuwd hoe het op je werk is...

    Succes en natuurlijk veel plezier! XX

  • 26 Mei 2013 - 13:16

    Aag:

    He meissie,
    Even een berichtje uit Italie. Ja ze reizen wat af die meiden van Aaij. Heeft even geduurd voor ik je gevonden had, maar het is gelukt. Lang leve de computer. Wij zitten nog op de werf in Crotone (Zuid-Italie) en gaan ooit als al het werk aan de boot klaar is, richting Griekenland. Ga jij dat mannetje nou echt Nederlands leren?
    Ik kijk uit naar je volgende stukjes. Groeten van Aag en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Hier kunnen jullie al mijn resiverhalen lezen. Natuurlijk worden deze in mei weer ingevuld met ervaringen vanuit New York :D

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 76611

Voorgaande reizen:

11 Mei 2013 - 30 Augustus 2013

New York

29 Januari 2010 - 26 Maart 2010

Terug naar Gambia

25 Januari 2008 - 25 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: